Tuesday, March 15, 2011

أنا مين ؟؟؟



انا اسمى له صيت و رنة
ولما يتسمع تتفتحله ابواب الجنة
انا قلب جواه حب و ايمان
جواه غيره و رغبة يعيش فى امان
جواه غضب لكل اللى يحاول يغتصب عرضه
و حلم يخرج كل محتل من ارضه

زمان كنا بنحلم و احلامنا بنحققها مهما واجهنا الصعوبات

ولحد دلوقتى جوانا نخوة بس يمكن ضاعت روح التحديات

بلادنا دخلها المستعمر طمعان فيها

دخل يهدمها و يجيب عليها واطيها
لو مش بالحرب ...كفاية يشوف الحالة اللى بقينا فيها
و ادينا قاعدين بنتفرج

بنتفرج عللى بيعملو فينا و ف اخواتنا

ساكتين....
مستنيين الدور ييجى على ولادنا

امتى هنقوم و نفوق

امتى نرجع كل حق مسلوب

قوم اكسر صندوق الرعب اللى استخبيت فيه

دمر بايدك كل حيط مشيت جنبيه
قوم عمر و رجع اللى جدى و جدك تعبو فيه
وكان حلمهم نحافظ عللى كل زعيم حاول يبنيه

ماتقولش زمننا غير زمن اجدادنا

عشان بايدينا نخليه احسن من غيرنا
لو بس قررنا و صممنا
صدقنى....هنحقق احلامنا

هيجرى ايه لو نتحد

و على قرار واحد نتفق
كفايانا بقى قلنا و قال
كفايانا دلع و كلام عيال

فين رجالتنا الشجعان

اللى وصفهم جاهين..و..محفوظ و احسان
فين ولاد البلد الجدعان
الجاهزين فى كل وقت و مكان

انا عارفة انهم موجودين

و اكيد مكنوش خايفين
يمكن كانوا مستنيين
حد يعرفهم هما مين

و ادينى بصوتى بقول

ياللا يا شباب جالكو الدور
عشان تقولو اللى جواكو
من غير خوف او قلق من اى مسئول


دلوقتى اكيد عرفته انا مين؟؟؟

انا مصرى زى بقية المصريين
انا مين..........؟؟؟؟؟؟

No comments:

Post a Comment