Sunday, March 13, 2011

صوت منبوح

عصفور و طاير ف السما
مليان حماس و نشاط انما
حابسنى سيد ما اظلما
كل ماحاول افرد جناحى
بالكرباج يضربنى و يعلقلى المشنقة
فسئمت القيد و العيشة ف مظلمة


نفسى اعيش حر من غير سور
ولا سلاسل تكتفنى زي غيري م الطيور
انا مش ضعيف ولا جناحى مكسور
بس منايا اعيش زي اي عصفور


افرح الناس بصوتى
واسعد نظرهم بلونى واللى يقربلى ....يحس دفا قلبى
و اوام يعشق كل انواع الطيور


يمكن انا دلوقتى مكسور ، ضعفان
محبوس ف قفص....مكتفنى لجام
لافف على كل ما فيا سلاسل و قضبان


بس بحلم اطير و اسابق الريح
و افرح كل قلب ..بات ف يوم جريح
طب ازاى افرحه و انا اللى مجروح
ده حتى ابتسامتى طلعت حلاوة روح


ازاي اغنى لقبلبك يا مجروح
و انا عصفور عايش ...زي المدبوح
و اغنيلك ازاى و انا صوتى منبوح


ده سبب عذابى و ضعفى انا
م اللى عمله فيا سيدي و من اشبها
صحيح انا حياتى مشئمة
بس برده هغنى...يمكن ف يوم
غنايا يداوى جرح عميق مكتوم
او يحيي ذكري محبوسة ف البوم
ده فرحة المجروح تهون على اى عصفور
غناله ف يوم و كان صوته منبوح

No comments:

Post a Comment